טעם, ריח וצבע: עיצוב חנויות תבלינים

בשונה מביקור בחנויות מזון כמו סופרמרקט או מכולת שכונתית, הליכה לחנות תבלינים כרוכה בציפייה למפגש עם ריחות, טעמים וצבעים מושכי עין. אלא שלא כל חנות כזו אכן מממשת את הציפייה ולעיתים קרובות מדובר בחלל חשוך ומחניק, עמוס בפריטים ללא סדר. כדי שחווית הביקור בחנות תהיה נעימה, מזמינה ורב-חושית, יש להשקיע מחשבה באופן העיצוב שלה.

עיצוב חנויות תבלינים דורש ידע, מיומנות וניסיון, כך שמומלץ מאוד להיעזר בשירותי עיצוב מקצועיים. הדבר נכון גם לגבי עיצוב חנות פיצוחים, שגם היא דורשת התייחסות מיוחדת לאספקט העיצובי. יש לזכור, שלא מדובר רק במראה עיניים, אלא באמצעי משמעותי להגדלת המכירות.

 

5 דברים שכדאי לדעת לגבי עיצוב חנות תבלינים

כאשר ניגשים לעיצוב חנות מזון, ישנם כמה כללים ועקרונות בסיסיים. עם זאת, כאשר החנות מתמחה בסוג מסוים של מוצרים, ישנן נקודות ספציפיות שכדאי לתת עליהן את הדעת. הנה כמה מהדגשים החשובים לגבי עיצוב חנויות תבלינים:

  1. ניראות - האסתטיקה של החנות היא הדבר הראשון בו מבחינים. כאשר מדובר בחנות תבלינים, חשוב להבליט את הצבעוניות שלהם, על מנת שתמשוך את העין. ניתן לעשות זאת באמצעות תצוגה של התבלינים בכלים פתוחים או שקופים, על רקע חלל נקי ובהיר. יש לתת את הדעת גם על התאורה, שמשפיעה על הנראות והצבעוניות של המוצרים ושל החנות כולה.
  2. אווירה - תבלינים הם למעשה צמחים, וככאלה הם מתחברים לאלמנטים מעולם הטבע. על מנת לייצר תחושה כזו בחלל החנות, מומלץ להשתמש בחומרים טבעיים כמו עץ וקש. עוד ניתן לשלב בחלל עציצים או זרים מעוצבים של צמחים מיובשים.
  3. Food Appeal - כשעוסקים בעולם המזון ובמיוחד בתבלינים, חשוב לעורר את התיאבון של המבקרים בחנות. ברגע שהתיאבון נפתח והחשק לבשל מתעורר, הרצון לקנות מתגבר בהתאם. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות תצוגה פתוחה של תבלינים בעלי ארומה מודגשת, כמו קינמון, קארי, שום ובצל מיובשים וכדומה. כמו כן אפשר לתלות צילומי אוכל מרהיבים ואפילו להציב רעיונות למתכונים בצד התבלינים.
  4. סדר וניקיון - במיוחד כשמדובר בתבלינים בתפזורת, יש חשיבות עצומה לתחושת הסדר והניקיון שהחנות משדרת. זו סיבה נוספת לבחור בעיצוב בהיר בעל קווים נקיים, בכלים שקופים ובאביזרי מתכת מבריקים.
  5. נוחות ונגישות - כמו כל חנות, גם חנות תבלינים צריכה להיות מעוצבת כך שהמבקרים בה יוכלו לנוע בנוחות בין המוצרים, למצוא בקלות את מה שהם מחפשים, וללקט את המוצרים ללא קושי. כאשר מדובר בתבלינים, חשוב גם שהגישה לכפות האיסוף, לשקיות או לקופסאות, תהיה קלה ונוחה.

 

למה כדאי להשתמש בשירותי עיצוב מקצועיים?

לכאורה, בעלים של חנות תבלינים או פיצוחים יכולים לעצב אותה בעצמם. אבל בלי רקע מקצועי, יהיה קשה לשים לב לכל הפרטים ולייצר חלל זורם והרמוני. שנן סיבות נוספות לכך ששירותי עיצוב חנות תבלינים הם הכרחיים:

  • מקצועיות וניסיון - חברה שמתמחה בעיצוב חללים מסחריים, מכירה היטב את הצרכים והדגשים, הנדרשים על מנת לעצב את החנות באופן המושך, האסתטי והפונקציונלי ביותר. זאת תוך התכתבות עם השפה השיווקית, הצבעוניות של הלוגו וכדומה.
  • הפיכת חזון למציאות - פעמים רבות, לבעלי החנות ישנם רעיונות ומחשבות לגבי הנראות שלה. אחרי שמבינים מה הוא החזון ומה הצרכים המדויקים שלהם, אנשי מקצוע מיומנים ידעו כיצד לתרגם אותם לתכנית מעשית ולהוציא אותם אל הפועל באופן יצירתי.
  • עדכניות - מעצבים מקצועיים מעודכנים בטרנדים ובסגנונות עיצוב עכשוויים, מהארץ ומהעולם. הדבר מאפשר להם לעצב את החנות באופן יצירתי, יוצא דופן ומתאים להרגלי הקנייה הנוכחיים.
  • איכות - כאשר נעזרים במעצבים רציניים, ניתן לדעת שהעיצוב יהיה מדויק, יתבסס על חומרים איכותיים ויצא לפועל בעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר.
  • תמיכה אישית - אנשי צוות מקצועיים שומרים על תקשורת שוטפת על בעלי החנות. זאת על מנת למנוע הפתעות, לוודא שהעבודה מתבצעת על הצד הטוב ביותר ולאפשר גמישות ותיקונים הכרחיים לאורך התהליך.

 

Renascence Design - עיצוב מקצועי של חנויות תבלינים

נעים מאד, שמי אסנת בר-נוי ואני הבעלים והמעצבת הראשית של Renascence Design. החברה שלנו מתמחה בעיצוב קמעונאי, בין היתר של חנויות מתחומים שונים. כאשר אנחנו ניגשים למשימת העיצוב, הדבר הראשון שחשוב לנו זה להכיר את בעלי החנות - מי הם ומה השאיפות, החלומות המטרות העסקיות שלהם. כשמדובר בעולם של טעם, ריח וצבעים כמו בחנות תבלינים, מבחינתנו זו הזדמנות להעניק ללקוחות חוויה רב חושית. זאת תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, ויצירת חלל מעוצב בסטנדרטיים בינלאומיים עדכניים. אם גם אתם מתכננים להקים חנות כזו ורוצים להפיק ממנה את המירב, אני מזמינה אתכם לקבוע פגישת ייעוץ. יחד נוכל לדייק את הצרכים והרצונות שלכם, ולהוציא אותם אל הפועל באופן האיכותי והמקצועי ביותר. צלצלו אלינו 054-7729322

10075509_1588627451403
דילוג לתוכן