עיצוב קליניקה: שילוב של אסתטיקה, נוחות ויעילות

עם השנים, מודעות הציבור לצורך בשמירה על בריאות הגוף והנפש עלתה משמעותית. הדבר הוביל לפתיחה של קליניקות טיפוליות מסוגים שונים, החל מעיסוי, דרך דיקור ושיאצו, ועד מכוני יופי וטיפולי אסתטיקה. הצלחת הטיפולים הללו תלויה ברמה המקצועית של המטפל, אבל גם בסביבה בה מתבצע הטיפול - הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינת החוויה הכוללת של המטופלים. משום כך, עיצוב חדר טיפולים או מכון יופי, הוא חלק בלתי נפרד מהתכנון של הקליניקה. על מנת הוא ייעשה בצורה המקצועית והמדוייקת ביותר, מומלץ להיעזר במעצבת פנים שמתמחה בעיצוב חללים מסוג זה.

 

גורמים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב קליניקה טיפולית

על מנת שהקליניקה תתפקד באופן מיטבי, ישנם מספר גורמים שיש לתת עליהם את הדעת. גורמים אלה עשויים להשפיע על בחירת החלל עצמו, עוד לפני שהקליניקה נפתחה. בשלב השני יש להשקיע מחשבה בעיצוב הפנים, כאשר עיצוב קליניקה קטנה דורש לתת על כך את הדעת אף יותר. הנה כמה אספקטים משמעותיים שחשוב לקחת בחשבון:

  • פונקציונליות - עיצוב מכון קוסמטיקה או חלל טיפולים אחר, מתחיל בחשיבה על הצרכים המעשיים של המטפל. למשל אילו אביזרים, מכשירים ורהיטים חייבים להיות בחדר; כמה גדול צריך להיות החלל; מה המרווח הדרוש למטפל ולמטופל על מנת לשהות ולנוע בו בנוחות, וכדומה. לדוגמא, כאשר מדובר בעיסוי יש צורך במיטת טיפולים ומרחב תנועה מספיק לנוע סביבה. לעומת זאת, עיצוב חדר ציפורניים ידרוש להציב בו שולחן וכסאות, לוודא שהתאורה תהיה חזקה וממוקדת, ולדאוג למדפים עבור בקבוקוני הלק.
  • אווירה - חלל נעים ומזמין גורם למטופלים ולמטופלות להרגיש נינוחים יותר ולרצות לשוב אליו. גם הלך הרוח של המטפלים מושפע מהאווירה סביבם, כך שהם יהיו רגועים ומרוכזים יותר בעת הטיפול. עיצוב פנים שלוקח בחשבון את התאורה הטבעית והמלאכותית, עושה שימוש בצבעים נקיים ומרגיעים, ומשלב חומרים ואלמנטים טבעיים, הופך את הקליניקה לנעימה ושלווה. עוד יוסיפו לכך מערכת שמע ובחירת תמונות וחפצי אמנות מתאימים.
  • אסתטיקה - כאשר מדובר במקצועות הטיפול, במיוחד כאלה שדורשים מגע עם המטופלים, לאסתטיקה של החלל יש חשיבות עליונה. הרושם הראשוני שהיא יוצרת, ישפיע על תחושת הביטחון שלהם במטפל ועל הנוחות בה יפקידו את גופם בידיו. עיצוב מושקע ואיכותי בקווים נקיים וצבעים בהירים, תוך שימת לב לפרטים הקטנים ביותר, ישדר מקצועיות, קפדנות ואכפתיות כלפי הצרכים הרגשיים והפיזיים של המטופלים.

 

4 דגשים לעיצוב פנים של קליניקה

  1. אזור הקבלה - לכל אלמנט באזור זה יש השפעה על קבלת הפנים בהגעה לקליניקה. החל משולחן הקבלה - החומר ממנו הוא עשוי, הגובה והצורה הכללית שלו; דרך הרקע שנמצא מאחוריו והריהוט הנלווה; ועד האמצעים המאפשרים לו להישאר נקי ומסודר.
  2. אזור ההמתנה - האזור הזה צריך לאפשר ישיבה נוחה ומרווחת, כדי למנוע צפיפות בין מטופלים שממתינים. עוד כדאי לחשוב על הצבת פינה שימושית ואסתטית להכנת שתיה חמה, מתקן לשתיית מים וסלסלה או מדף עבור חומרי קריאה איכותיים.
  3. השירותים - חדרי הנוחיות הם חלק בלתי נפרד מהעיצוב של הקליניקה. הם צריכים להתאים לסגנון הכללי שלה, כדי ליצור זרימה חלקה בין החללים. יש חשיבות לבחירה של כל פרט - החל מהכיור והאסלה, דרך מתקני התליה ועד לראי.
  4. בידוד אקוסטי - הדבר משמעותי על מנת לשמור על סודיות המטופל ועל תחושת השלווה שלו במהלך הטיפול. בידוד מוצלח ימנע רעשי רקע, שעלולים להיווצר בעת קבלת מטופלים או כאשר מתבצעים כמה טיפולים במקביל.

 

Renascence Design - עיצוב מקצועי לקליניקות וחדרי טיפולים

נעים מאד, שמי אסנת בר-נוי ואני הבעלים והמעצבת הראשית של Renascence Design. החברה שלנו מתמחה בעיצוב חללים מסחריים מסוגים שונים, בין היתר קליניקות טיפולים ומכוני יופי. כאשר אנחנו ניגשים למשימת העיצוב, הדבר הראשון שחשוב לנו הוא להבין את הצרכים הפונקציונליים של בעלי המקום ואת החזון העיצובי והשיווקי שלהם. כאשר מדובר בטיפולים לגוף ולנפש, האסתטיקה והנראות של החלל, צריכים ללכת יד ביד עם היכולת לעבוד בו באופן המקצועי והנוח ביותר. אם גם אתם מתכננים לפתוח קליניקה טיפולית, אני והצוות שלי נתכנן ונעצב אותה באופן מוקפד, תוך עמידה בסטנדרטים בינלאומיים והתכתבות עם המגמות העדכניות בתחום. כל זאת על מנת שהקליניקה שלכם תשדר אמינות ואיכות, לצד אווירה רגועה ומזמינה. ההקשבה, הליווי הצמוד והניסיון שצברנו, יאפשרו לחזון שלכם להפוך למציאות. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר, לקבוע פגישה ולצאת יחד לדרך. צלצלו 054-7729322

2-resized
דילוג לתוכן