עיצוב מאפייה: כשטעם ואסתטיקה נפגשים

אין מי שלא מכירים את הרגע שבו ריח של מאפים טריים מתפשט ברחוב, והרגליים הולכות אחריו כמעט מעצמן. ואכן, למאפיות יש קסם שקשה לעמוד בפניו, ולכאורה הן לא צריכות לעשות שום מאמץ כדי למשוך אליהן את הלקוחות. אלא שיש פער בין לתפוס את תשומת הלב הרגעית של העוברים ברחוב, לבין לגרום להם לשהות בחנות, לרכוש מאפים ואולי גם לשבת לשתות קפה.

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר, המשפיעים על הצלחתה של מאפיה הוא האופן בו היא מעוצבת. עיצוב מאפיות לא מתחיל ונגמר בהצבה אקראית של קופסאות עם דברי מאפה על השולחן. מדובר בהשקעת מחשבה בכל פרט קטן בחלל, על מנת להציג את המאפים באופן האטרקטיבי ביותר, לגרום ללקוחות להרגיש רצויים, ולעורר בהם חשק ותיאבון.

 

3 מרכיבים עיקריים של עיצוב מאפייה

כאשר מתכננים להקים מאפיה, יש לשקול בקפידה מספר אלמנטים עיצוביים מרכזיים, כדי להבטיח תוצאה מדויקת ומוצלחת. הנה כמה מהם:

1. ארגון החלל

במאפיה מתקיימים כמה סוגי פעילויות, שחשוב למקם במקומות המתאימים בחלל: אזור אפייה ומטבח, דלפק מכירה, תצוגת מאפים ובחלק מהמקרים גם אזור ישיבה. השלב הראשון של עיצוב מאפיה יהיה לחלק את החלל בין כל האלמנטים הללו. החלוקה צריכה להיעשות כך שכל אזור יאפשר תנועה וזרימה חלקה, וכן גישה נוחה של הלקוחות לתצוגת המאפים. זאת על מנת שיוכלו לבחור ולאסוף אותם בקלות. ארגון החלל צריך להיות מדויק ויעיל, כדי שהמאפיה תפעל באופן פרודוקטיבי, שיסייע בהגדלת המכירות.

2. סגנון העיצוב

אמנם למאפיות יש לא מעט מכנים משותפים, אך הן יכולות להיות מעוצבות באופן שונה לחלוטין. בחירת סגנון העיצוב תלויה בזהות הספציפית של בית העסק. לכן חשוב לדבר לעומק עם הבעלים, להבין מה הצרכים והחזון שלהם, להכיר את השפה השיווקית והמיתוג, וכן את מגוון המאפים שיימכרו במקום. גם למיקום ולקהל היעד הפוטנציאלי ישנה השפעה משמעותית על בחירת הסגנון. להלן כמה דוגמאות:

  • עיצוב מאפיה של קונדיטורית צעירה ותזזיתית המתמחה בעוגות קצפת וקאפקייקס, יכול להתאפיין בצבעוניות עזה, ויטרינות גדולות ומוארות ואלמנטים וינטג'יים.
  • למאפיה שמאחוריה אופה ותיק שמכין בעיקר לחמים, יתאים סגנון כפרי וטבעי יותר, עם ריהוט עץ וצבעים חמים.
  • במאפיה קטנה ושכונתית אפשר להציב רהיטים משופצים יד שניה, להוסיף ספת ישיבה ואזור של חומרי קריאה, ולצבוע קיר אחד בצבע מובחן וחם, כמו חמרה או ירוק בקבוק.
  • מאפיה שממוקמת באזור מסחרי של חברות הייטק ומשמשת גם כבית קפה מהיר בשירות עצמי, רצוי לעצב באופן מודרני, נקי ופונקציונלי.
  • עיצוב מאפייה טבעונית יכול לכלול אלמנטים טבעיים המתחברים לעולם הצומח, כמו עציצים מטפסים או נשפכים, סלסלות קש, סידורי פרחים טריים או מיובשים וכדומה.

3. תאורה

תאורה נכונה יכולה לעשות את כל ההבדל בהצגת מוצרי המאפה באופן המזמין ביותר, וכן ביצירת אווירה נעימה עבור הלקוחות. כדאי לחשוב על איזון בין תאורה טבעית ומלאכותית, ולבחור בתאורה חמימה ורכה עבור אזור התצוגה. דלפק המכירה צריך להיות מואר יותר, על מנת לאפשר לעובדים לבצע את הפעולות הנדרשות בקלות ובאופן מדויק. לעומת זאת, אזור הישיבה צריך להתאפיין בתאורה נעימה וטבעית במידת האפשר.

 

Renascence Design - עיצוב מאפיות מקצועי ויצירתי

אנחנו ב-Renascence Design, יודעים עד כמה התחושה של הלקוח בכניסה לבית העסק, מושפעת מהעיצוב והאווירה שבחלל. אמנם למאפים יש את הקסם שלהם, אבל בלי המעטפת העיצובית המדויקת, הוא עלול ללכת לאיבוד. כאשר אנחנו ניגשים לעיצוב של מאפיה, אנו יורדים לעומקם של הפרטים הקטנים ביותר, על מנת לבחור עבודה סגנון מתאים. כך היא תהפוך לא רק ליפהפיה, אלא גם לנוחה לעבודה, מסודרת, מוקפדת והכי חשוב - מעודדת את הלקוחות לשהות במקום ולרכוש מאפים.

הניסיון הרב שלנו וההיכרות עם המגמות העיצוביות העדכניות ביותר בעולם, מאפשרים לנו להתאים את העיצוב לאופי ולצרכים של המאפיה; להציע פתרונות יצירתיים וחדשניים; לבחור בפריטים ובריהוט איכותיים; ולעמוד בסטנדרטים בינלאומיים של עיצוב והקמה. אם יש לכם חלום לפתוח מאפיה ואתם רוצים להגשים אותו, נוכל ללוות אתכם בכל שלב של תהליך התכנון, העיצוב וההקמה. זאת כדי להבטיח שהחלום שלכם יהפוך למציאות באופן המוצלח ביותר. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, לקבוע פגישה ולצאת יחד לדרך. צלצלו אלינו 054-7729322

3-26
דילוג לתוכן