עיצוב קיוסק: טיפים ורעיונות לעיצוב פיצוציה מצליחה

לעיתים נדמה שעיצוב של קיוסק או חנות נוחות נעשה כלאחר יד. בפועל, מדובר במלאכת מחשבת, שבסיומה צריך להיווצר איזון מושלם בין אסתטיקה, פונקציונליות וזהות המותג. עיצוב קיוסקים, כמו גם עיצוב חנויות נוחות, הוא בעל השפעה מכרעת על הצלחתו של העסק. לכן חשוב להכניס אותו למסגרת התקציב ולהיעזר במעצבת המתמחה בעיצוב חללים מסחריים מסוגים דומים.

 

 

למה עיצוב קיוסק כל כך חשוב להצלחת העסק?

הסיבות לכך שלעיצוב פנים של קיוסק יש השפעה על ההצלחה העסקית שלו, רבות ומגוונות. הנה כמה מהעיקריות שבהן:

  • משיכת לקוחות - קיוסק או חנות נוחות הניצבים בסביבה מסחרית, צריכים למשוך אליהם את הלקוחות באופן אקטיבי. חשוב שהם ייראו אטרקטיביים ויתפסו את תשומת הלב שלהם בקלות.
  • בידול וייחודיות - בעולם הקמעונאי ישנה תחרות עזה, במיוחד בין עסקים מסוג זה. ככל שהעיצוב והתכנון של החלל יהיו ייחודיים, מושכי עין ונוחים יותר מאלה של המתחרים, כך לקוחות רבים יותר יבחרו לחזור אליו.
  • התאמה לקהל היעד - כדי למקסם את הרכישות, חשוב להתאים את העיצוב לקהל היעד הרלוונטי. עיצוב קיוסק ממתקים למשל, לרוב מתאפיין בצבעוניות עליזה, תצוגה נגישה ונמוכה יותר, והצבה של אלמנטים מעולם הילדים. זאת לעומת עיצוב פיצוציה באזור משרדים מעונב, שלרוב תעוצב באופן נקי ומודרני.
  • הגדלת משך השהייה - ככל שהעיצוב נעים, אסתטי ופונקציונלי יותר, כך הלקוחות יישהו במקום זמן ממושך יותר, מה שעשוי לגרום להם לרכוש מוצרים נוספים.
  • עידוד רכישות דחף - תצוגה בולטת של מוצרים מפתים בנקודות אסטרטגיות בחנות, תעודד רכישות דחף (קניה אימפולסיבית) לפני ההגעה לקופה.

 

 

עיצוב פיצוציות: 4 טיפים לעיצוב עסק מצליח

עיצוב פיצוציה הוא עניין מורכב למדי. יצירת האיזון הדק בין אסתטיקה, שימושיות וסממני המותג, דורשת הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. הנה כמה טיפים שיעזרו לבצע זאת באופן מוצלח:

  1. מיקסום החלל - לרוב, שטח של קיוסק או חנות נוחות מצומצם יחסית. הדבר מצריך יצירתיות רבה, הן באופן תצוגת המוצרים והן במציאת פתרונות אחסון ומיקום עמדת השירות. מומלץ לנצל לשם כך את כל גובה הקירות, ליצור מקומות אחסון נסתרים מתחת לדלפקים, ולזכור להקצות מקום לאחסון של סחורה חדשה.
  2. נוחות ושימושיות - בין אם מדובר בפיצוציה קטנה ועמוסה ובין אם בחנות נוחות מרווחת יותר, אחד הגורמים המהותיים ביותר בעיצוב הוא הנוחות והפונקציונליות של חוויית הקנייה. אלה תלויות בין היתר באופן התצוגה של המוצרים, הנגישות הקלה אליהם וכן יכולת התנועה והזרימה בחלל. כל אלה צריכים לגרום למסע הלקוח בחנות להיות חלק ואינטואיטיבי.
  3. אסתטיקה - מכיוון שמרבית המוצרים הנמכרים בחנויות אלה הם מוצרי מזון, יש חשיבות גדולה במיוחד לאסתטיקה של החלל. לקוחות יעדיפו לרכוש מוצרים כאלה בחנות שנראית נקייה ומסודרת, ומאפשרת לראות בבירור את המוצרים ואת תכולתם.
  4. צבעוניות - הבחירה של ערכת הצבעים תלויה בכמה משתנים, החל מקהל היעד, דרך המיקום ועד למשיכה של תשומת הלב של העוברים והשבים. מעבר לכך, יש לזכור שצבעים הם חלק ממיתוג העסק, ועליהם להתאים לשפה הויזואלית של המותג. כל אלה באים לידי ביטוי גם בשילוט ובאלמנטים עיצוביים נוספים.

 

 

Renascence Design - עיצוב חנויות מקצועי ומוקפד

עיצוב חללים מסחריים הוא מלאכת מחשבת מדויקת, שמהווה נדבך חשוב והכרחי בהצלחת העסק. הניסיון שצברנו בעיצוב חללים כאלה, לימד אותנו ליצור את האיזון המדויק בין מראה מושך, פונקציונליות מירבית ובידול תחרותי, תוך זיהוי עם מאפייני המותג. כדי שנוכל לעשות זאת עבורכם באופן משביע רצון, נלווה אתכם באופן צמוד ושוטף, החל משלב הרעיון ועד להקמה הסופית. אנחנו רוצים לשמוע מכם על החזון, הערכים, המטרות העסקיות, הצרכים הפרקטיים והתפיסה החזותית שלכם, כדי שאלה ישתלבו ביצירת העיצוב המושלם של החנות. אם אתם עומדים להקים עסק מסחרי, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבוע פגישת ייעוץ עם המעצבת המובילה אסנת בר-נוי. צלצלו 054-7729322

20597401_342847486153173_4140586204544820866_n
דילוג לתוכן